Wstęp


Wejście w ścianę było punktem zwrotnym w moim życiu. Od tego momentu już nic w nim nie było takie jak przedtem. Najpierw ogromna depresja uczyniła ze mnie chodzące zombie, potem okres powolnego wracania do zdrowia uświadamiał mi coraz bardziej, co w życiu jest najważniejsze? Dwa lata i osiem miesięcy wyszarpnięte z życia, które jednak, jak się później okazało, nie były dla mnie czasem straconym. Nie tylko odzyskałam zdrowie ale wyszłam z tego największego w moim życiu kryzysu wzmocniona zgodnie z zasadą że to co nas nie zabije, to nas wzmocni. Dokładnie tak się stało w moim przypadku.

Największą rolę w moim zdrowieniu odegrała właśnie natura w szerokim tego słowa znaczeniu. W chwilach przebłysków spisywałam to co czułam w danym momencie w moim pamiętniku, później w podobnych chwilach odczytywałam moje myśli określające najgłębsze odczucia i płakałam, płakałam, płakałam. W końcu nie było już łez, był smutek, po nim przyszedł spokój a na koniec pierwszy po kilkudziesięciu miesiącach uśmiech. Najbliżsi byli moim wsparciem, najlepsza przyjaciółka powiernicą, mój pies towarzyszem na długich spacerach, Bóg opoką, a rozmowa z nim terapią najwyższej jakości.

To doświadczenie przymusiło mnie niejako do studiowania siebie samej, wsłuchiwania się w to co mówi mi mój własny organizm i stawiania jego potrzeb na pierwszym miejscu. Na nowo polubiłam siebie i mogłam rozpocząć walkę o powrót do zupełnego zdrowia. Podstawą do tego było zdobywanie szerokiej wiedzy z zakresu dbania o zdrowie i zapobiegania nie pożądanym dolegliwością rożnymi metodami najczęściej mającymi związek z naturą i ruchem fizycznym. Dzisiaj chcę się dzielić moimi doświadczeniami i wiedzą z każdym kto tego chce.




środa, 18 września 2013

SPA w domu

Bardzo efektywny peeling całego ciała dla wszystkich, oczywiście tych nie uczulonych na któryś ze składników.

Oczyszcza, wygładza, ujędrnia, nawilża, odżywia, modeluje, natłuszcza i odmładza.

Składniki:

- 5 łyżek stołowych suchej kawy – właściwości wyszczuplające.
- 2 łyżki stołowe imbiru – pobudza krążenie krwi skóry, rozgrzewa, wyszczupla/modeluje, nadaje zdrowy wygląd skórze, odmładza.
- 1 łyżka stołowa cynamonu – rozgrzewa, ściąga i ujędrnia, morduje cellulity.
- 2 łyżki stołowe oleju z oliwek – bogaty w witaminy A, E, D i F – witaminę, która jest jednym ze składników bariery ochronnej skóry chroniącej ją przed utratą wilgoci. Olej z oliwek spowalnia procesy starzenia się dzięki zawartej w nim witaminie E zwanej witaminą młodości, która wygładza zmarszczki. Poza tym natłuszcza on skórę i działa kojąco, jest naturalnym filtrem UV. Pobudza też krążenie krwi skóry podczas wykonywanego peelingu, dzięki czemu skóra staje się lepiej odżywiona i gładsza.
- ½ szklanki wzbogaconego w proteinę mleka – proteiny (białka) powodują, że skóra staje się piękna i jedwabista, lepiej nawilżona. Oprócz wysokowartościowych w aminokwasy białek, mleko jest też źródłem kwasów tłuszczowych – witaminę F i całą resztę, wcale nie wąską gamę witamin jak A, E, D, witaminy B1, B2, B6, B12, poza tym witaminę PP i C. Witamina C zwęża pory i nadaje piękny zdrowy połysk skórze, rozjaśnia ją co daje efekt odmłodzenia.

Wszystkie składniki wymieszać i powstałą papką masować dokładnie, powolnymi, okrężnymi ruchami całe ciało od kilku do dziesięciu minut, po czym spłukać ciepłą wodą i lekko przemyć ciało gąbką z dodatkiem delikatnego płynu do kąpieli. Twarz i szyję posmarować dopasowanym do swojej cery kremem. Życzę powodzenia i dużo radości z osiągniętego efektu. :D

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz